Orice mare realizare începe cu un vis. Poate fi vorba de o străfulgerare ce ne inspiră, ori de o idee asupra căreia reflectăm îndelung, important este că ne trezeşte dorinţa de a avea, a face sau a deveni ceva nou, diferit. Şi ca să reuşim, nu ar mai fi nevoie decât de...
Ei, şi aici, la această listă, se face filtrarea între visele care rămân doar vise şi cele care se transpun în realitate concretă.
Coachingul NLP foloseşte un cadru foarte eficient de captare a viselor şi activare a resurselor necesare pentru realizarea lor. Dacă vrei să realizezi ceva, sau doar să descoperi cum funcţionează coachingul NLP, ia-ţi 10 minute pentru a folosi acest cadru într-un proces de auto-coaching.
Nimic nu erodează mai mult calitatea unei relaţii decât neînţelegerile ce-şi au originea în necunoaşterea şi/sau neacceptarea reciprocă. De aceea, este foarte important să ţineţi cont, atât în relaţia de cuplu, cât şi în contactele profesionale, de caracteristicile ce fac diferenţa dintre bărbaţi şi femei. Asupra lor au atras atenţia cărţi precum cele din seria „Marte şi Venus” a dr. Gray, sau cele ale lui Alan Pease.
Există însă foarte puţine date referitoare la specificul românesc, care să permită oferirea de strategii cu adevărat ancorate în realitatea noastră.
Româncele au un nivel de inteligenţă emoţională (EQ) mai ridicat decât al bărbaţilor, diferenţa dintre sexe fiind mică la tineri şi crescând odată cu vârsta la cei de peste 35 de ani, arată studiul „Inteligenţa emoţională la locul de muncă” realizat de Competent Consulting.
Rezultatele studiului demonstrează că româncele sunt mai capabile decât bărbaţii să facă faţă cu succes problemelor sociale cu care se confruntă şi să-i determine pe cei din jur să coopereze cu ele. În schimb, bărbaţii le depăşesc în privinţa proactivităţii şi a încrederii în sine.
Articolul prezintă şase strategii bazate pe această caracteristică, ce pot fi folosite pentru a vă spori şansele de succes şi fericire atât în viaţa profesională, cât şi personală.
Încă din anul 2007 organizăm un retreat pentru antreprenori și top-manageri, ce permite definirea viziunii strategice pentru următorii 3 – 5 – 7 – >10 ani. În cele 3 zile de desfășurare, trecem dincolo de festivism și scoatem la suprafață aspectele neplăcute și disfuncționalitățile din cultura organizațională, analizând cu realism situația actuală a companiei. Apoi, folosind tehnici de Design Thinking și Imagineering, se formulează unul sau mai multe scenarii de dezvoltare viitoare a companiei. Pe această bază, sunt apoi luate deciziile strategice și se formulează viziunea, misiunea și cascada de obiective ce vor fi comunicate organizației.
Alături de datele financiare, tehnologice și de HR cunoscute de către top-manageri, includem și rezultatele studiilor referitoare la climatul și cultura organizațională, pentru a înțelege mai bine modul în care organizația răspunde cerințelor și obiectivelor propuse de top-management.
Combatem atât defetismul, cât și festivismul ce caracterizează multe dintre echipele de top-management, pentru a opera cu o viziune corectă referitoare la poziția pe piață, evoluția concurenței și a tehnologiilor, precum și o profundă înțelegere a criteriilor pe baza cărora clienții aleg sau nu oferta companiei.Dacă este cazul, realizăm în prealabil studii de UX, folosind tehnici avansate de intervievare și de observare comportamentală a clienților.
Facilitez crearea unor proiecții în privința evoluției cerințelor pieței, ofertelor concurente și alternative, progresului tehnologic, financiar, ecologic și legislativ, fiecare în varianta optimistă și cea realistă.
Pe baza tuturor acestor elemente, antreprenorul și echipa sa de top-management verifică în ce măsură actualul model de business este adecvat și sustenabil. Dacă este cazul, redefinim modelul de business, pentru a îndeplini cerințele de profitabilitate și sustenabilitate stabilite de antreprenor.
Toate concluziile și soluțiile formulate de-a lungul procesului sunt integrate în documentele referitoare la viziunea și misiunea organizației, precum și obiectivele strategice ce revin fiecărui departament. Ele sunt comunicate apoi organizației, iar implementarea și realizarea lor este urmărită de către top-manageri.
Detalii despre acest program, precum și studii de caz, pot fi găsite pe site-ul dedicat, www.strategic-visioning.ro.