Creativitatea este cea mai importantă resursă a unei companii, ea permițând atât diferențierea față de competitori, cât și adaptarea rapidă la cerințele mereu schimbate ale pieței. Iar creabilitatea (în engleză creability) reprezintă capacitatea creatoare a grupurilor de lucru, ce depășește exponențial nivelul de creativitate al fiecărui participant la proiect.
Încă din anul 2009 oferim sprijin antreprenorilor și companiilor servicii de facilitare a Atelierelor și Sprinturilor bazate pe instrumente adaptate din Design Thinking, Success Factors Modeling™, NeuroBoosting™.
-
Activăm creativitatea personală
Folosind tehnici eficiente de accesare a resurselor interioare de creativitate, facilitez eliminarea convingerilor limitatoare referitoare la această abilitate și sporesc semnificativ nivelul de creativitate al fiecărui participant la proiect.
-
Transferăm competențe creative
Facilitez transferul strategiilor creative, fie între participanți, fie de la experți în domeniu către angajații companiei-client. În felul acesta, capacitatea creativă personală și de grup se dezvoltă și rafinează semnificativ în cadrul fiecărui proiect bazat pe aceste tehnici.
-
Stimulăm creativitatea de grup
Chiar dacă bunul-simț spune că eficiența creativă a unui grup ar putea fi egală cu nivelul de creativitate al celui mai puțin creativ participant (veriga slabă), în realitate tehnicile de generare a coerenței și sincronizare pe care le folosesc fac ca rezultatul final să depășească de câteva ori nivelul de creativitate însumat al participanților (emergență).
-
Accesăm informații și soluții emergente
Ritmul actual al schimbărilor la nivelul tehnologiilor și relațiilor cu clienții este atât de accelerat, încât foarte adesea chiar și grupurile de lucru foarte bine informate operează cu date parțial depășite. De aceea, pe baza observației bine-cunoscute că există idei și soluții care „plutesc în aer”, folosesc tehnici ce permit captarea acestora și valorificarea lor în timp real, cu imens avantaj competitiv.
-
Finalizăm prin testarea de prototipuri
Indiferent dacă este vorba despre o sesiune de jumătate de zi sau de un Sprint de 5 zile, întotdeauna ideile și soluțiile generate sunt materializate într-o machetă (mock-up), care este apoi prezentată utilizatorilor, astfel încât să se obțină rapid un feedback concret. Iar pe baza acestor observații, fie se rafinează macheta, fie se reia procesul de Design Thinking.
Detalii despre acest tip de procese de facilitare, precum și studii de caz, pot fi găsite pe site-ul dedicat, www.creability.ro.