16
Aprilie
2014

Adio, Făt Frumos!

Coaching la nivelul identităţii cu Daniel Bichiş

Adio, Făt Frumos!

Florin are toate calităţile fizice pentru a candida cu succes la titlul de Făt-Frumosul anului: este înalt, zvelt, extrem de elegant, are păr castaniu-deschis, ochi de un verde aproape ireal, o faţă luminoasă şi un zâmbet cuceritor - atunci când zâmbeşte. Problema lui este că nu prea are motive de zâmbit: de ani de zile este singur, îşi caută o parteneră „pe măsură” şi eşuează într-o serie de relaţii nefericite.

Aşa că a recurs la coaching, pentru a găsi resursele şi soluţiile de găsire a fericirii, în cadrul unei relaţii. Provocarea adusă de el în discuţie este frecvent întâlnită, atât la bărbaţii, cât şi la femeile care arată foarte bine. Am putea-o numi „sindromul lui Făt Frumos” (sau „al Ilenei Cosânzeana”) şi constă în căutarea sufletului-pereche, a persoanei care să întrupeze întocmai idealul feminin (respectiv masculin) definit în adolescenţă.

Numai că arhetipurile nu umblă printre noi, ci doar sunt exprimate mai bine sau mai puţin bine de oameni reali, cu calităţi şi cu defecte.

Iar oprirea căutărilor, pentru a te bucura pe deplin de ceea ce ai găsit deja, este soluţia pe care a adoptat-o şi Florin, la finalul acestei sesiuni de coaching la nivelul identităţii.

16
Februarie
2014

Deschide-ţi aripile şi reuşeşte!

Accesarea puterii nemărginite - facilitată de Daniel Bichiş

Deschide-ţi aripile şi reuşeşte!
Poveştile despre lebede crescute de raţe şi vulturi crescuţi de găini ne-au fost spuse tuturor, în copilărie. Pentru unii, însă, ele s-au transformat într-o programare ce le poate limita aspiraţiile şi succesul din viaţa de adult.
Într-o singură sesiune de coaching NLP, Mihai a reuşit:
  • să-şi depăşească complexul oedipian care marca relaţia sa cu părinţii,
  • să se reconecteze la propriile aspiraţii şi resurse interioare,
  • să-şi definească următoarea etapă de viaţă, în acord cu valorile sale.
Toate acestea prin puterea metaforei pe care am explorat-o împreună şi i-a permis să beneficieze la maxim de interacţiunea cu Daniel Bichiş, Master Coach Trainer ICI.
22
Ianuarie
2014

Oare să-mi schimb serviciul?

Reconectarea la valori şi resurse, facilitată de Daniel Bichiş

Oare să-mi schimb serviciul?
Una dintre cele mai frecvente teme de coaching este cea referitoare la relaţiile cu colegii de la locul de muncă. În modelul motivaţional bifactorial al lui Herzberg, acest element este un factor cu potenţial demotivant semnificativ, influenţând evaluarea dată satisfacţiei profesionale.
Învăţăm să interacţionăm cu colegii mai întâi la grădiniţă, apoi la şcoală. Şi, în mod poate surprinzător, tindem apoi să repetăm aceleaşi comportamente şi în mediul profesional, doar adaptându-le puţin. Astfel că există tentaţia de a da vina pe colegii actuali pentru decizii neadecvate pe care le-am luat cu mult timp în urmă.
Aceasta era situaţia pe care am descoperit-o împreună cu Dorin, unul dintre clienţii de Life coaching NLP. Iar soluţia găsită de el poate fi interesantă pentru mulţi dintre cei care au senzaţia că viaţa profesională este demotivantă.
24
Mai
2013

Adio, dar rămân cu voi

Coachingul separării de familia de origine realizat de Mariana Bichiş

Adio, dar rămân cu voi

La sfârşitul adolescenţei, când maturitatea ne bate la uşă, se întâmplă adesea să dorim să se instaleze în viaţa noastră, dar să nu vrem să-i deschidem uşa. Visăm să avem independenţă, dar nu vrem sau nu ştim cum să renunţăm la beneficiile oferite de familie, ani de-a rândul.

Pentru acei tineri care nu găsesc modalitatea de a separa aceste două valori: independenţa şi respectiv familia, viaţa poate deveni un calvar. Deşi îşi doresc să fie pe picioarele lor, nu pot tăia firesc cordonul ombilical şi îşi trăiesc viaţa „între lumi”, secătuindu-şi potenţialul.

Lucrul la nivelul identităţii şi valorilor este binevenit în aceste cazuri, mai ales dacă în procesul de Life Coaching acordăm atenţie şi integrăm pe de-o parte emoţiile, şi pe de altă parte reacţiile corpului.

21
August
2012

Examenul muncii fără cap

Optimizarea strategiei de învăţare, facilitată de Daniel Bichiş

Examenul muncii fără cap
Bacalaureatul s-a dovedit în ultimii doi ani a fi un prag greu de trecut pentru generaţia Facebook & iPad.
Dincolo de discuţiile referitoare la relevanţa şi utilitatea materiilor învăţate în liceu, eliminarea „surselor de inspiraţie” a scos la iveală un aspect esenţial: în 12 ani de şcoală, majoritatea elevilor nu sunt învăţaţi cum pot să-şi valorifice abilităţile!
Este ca şi cum în bazinul de la Olimpiadă ar fi fost puşi să concureze înotători ce şi-ar fi coordonat instinctiv mişcările pentru a pluti, nu tineri care, ani şi ani de-a rândul, şi-au optimizat fiecare mişcare pentru a obţine rezultatele dorite.
Pentru cei care, asemeni lui Codrin, învăţarea (iar mai apoi munca intelectuală) este în primul rând muncă, doar apoi inspiraţie şi gândire, soluţiile din studiul de caz următor pot însemna o schimbare radicală a vieţii lor.

Ca la toate studiile de caz, numele sunt schimbate pentru a asigura confidenţialitatea.

 
[12  >>