05
Mai
2014

Zece paşi spre o relaţie bună cu corpul

Soluţii simple pentru o viaţă fericită

Zece paşi spre o relaţie bună cu corpul
Trăim într-o epocă în care atenţia pentru aspectul fizic tinde să capete nuanţe obsesive, datorită presiunii sociale şi modelelor comportamentale promovate de mass-media. Persoanele frumoase, indiferent dacă este vorba despre bărbaţi sau femei:
  • au salarii mai mari,
  • îşi găsesc mai uşor un nou loc de muncă,
  • au o viaţă socială mai intensă şi variată
comparativ cu ceilalţi. 
De aceea, există pericolul de a ne denatura relaţia cu propriul corp, supunându-l fie unor exerciţii fizice sau diete ce-i pot perturba buna funcţionare, fie chiar unor intervenţii de chirurgie estetică cu efecte secundare nedorite.
Iată zece paşi ce pot schimba semnificativ relaţia cu propriul corp şi pot activa natural resursele de frumuseţe ce există în orice om.
 

1. Acceptă-te aşa cum eşti.

Întrucât nu ai un corp de schimb, acceptă-l pe cel actual. În acest fel, vei putea folosi energia pe care acum o risipeşti gândindu-te cum ar fi dacă ai avea…, sau dacă ai fi… sau dacă ţi s-ar oferi…, pentru a realiza schimbări reale ale comportamentelor tale. Descoperă ce înseamnă să „să te simţi bine în pielea ta” şi ce ai putea schimba (ca într-o casă) pentru a te simţi încă mai bine.
 

2. Menţine o atitudine pozitivă faţă de propria persoană.

Atitudinea cu care abordăm o situaţie determină în mare măsură rezultatul pe care îl obţinem. Atunci când facem ceva ce credem că este în puterile noastre şi ne este permis, avem şanse mult mai mari de reuşită decât dacă pornim la drum crezând că este peste puterile noastre sau nu merităm lucrul acela. Fii sigur(ă) că ai tot dreptul să reuşeşti să ai o relaţie perfectă cu propriul corp.
 

3. Foloseşte puterea gândirii pentru a-ţi modela viaţa.

Dialogul intern pozitiv permite mobilizarea aptitudinilor şi capacităţilor care ne permit să reuşim, modifică structurile subconştiente şi, mai ales, imaginea de sine. Aşa cum construirea unei case începe cu proiectul care prinde contur în mintea arhitectului, şi corpul minunat pe care l-ai putea avea va apare mai întâi sub forma unei imagini mentale, care te atrage şi de care îţi place.
 

4. Fereşte-te de comparaţii.

Un trup sănătos, îngrijit şi plin de viaţă este mult mai atractiv decât multe dintre modelele ideale vehiculate de mass media. Frumuseţea fizică este rezultatul unei combinaţii complexe şi permanent modificate de elemente fizice şi psihice. Brad Pitt, aflând că a fost ales Bărbatul anului, a exclamat: „Înseamnă că nu mi-au văzut niciodată mutra atunci când mă trezesc!”. Acordă-ţi timpul necesar pentru a descoperi şi pune în valoare acele aspecte sau părţi ale corpului tău care sunt unice şi frumoase. 
 

5. Sporeşte-ţi independenţa şi capacitatea de a-şi rezolva singur(ă) problemele.

Propune-ţi zilnic mici provocări fizice, emoţionale, intelectuale şi spirituale, care să-ţi demonstreze că poţi conta pe tine şi că poţi realiza mai mult decât credeai ieri. Acordă-ţi un mic premiu pentru fiecare reuşită, iar în cazul eşecurilor, foloseşte-le drept ocazii de a învăţa ce şi cum poţi face altfel.
 

6. Eliberează-te de povara trecutului şi de teama de viitor, pentru a trăi AICI şi ACUM.

Pentru a te bucura pe deplin de viaţă şi de corpul tău, foloseşte-ţi simţurile pentru a fi mereu în contact cu ceea ce te înconjoară AICI şi ACUM, în loc să te laşi tulburat(ă) de amintiri sau legănat(ă) de iluziile viitorului. Este esenţial să menţii echilibrul, privind cu încredere spre viitor, bazându-te pe trecut pentru a-ţi da învăţăminte şi, mai ales, fiind în contact cu prezentul.
 

7. Învaţă limbajul corpului tău şi ascultă-i semnalele.

Foarte adesea corpul ne spune dacă am mâncat suficient, dacă paharul următor ar fi excesiv, dacă am stat prea mult în faţa televizorului în loc să ne plimbăm pe afară, etc. Toate aceste mesaje sunt simple, directe, dar foarte adesea sunt neglijate. Foarte adesea, satisfacerea în exces a nevoilor alimentare sau sexuale reprezintă modalitatea prin care încercăm să compensăm frustrările emoţionale sau relaţionale. Fiind vorba de soluţii-surogat, problemele rămân şi se intră în cercul vicios al dependenţei. Reluarea contactului cu propriul corp reprezintă primul pas spre eliberarea de asemenea excese.
 

8. Dă-i corpului tău atenţia pe care o merită şi chiar răsfaţă-l din când în când.

Acordă îngrijirii corpului tău şi satisfacerii nevoilor sale (de exemplu de mişcare) cel puţin la fel de mult timp cât acorzi relaţiei cu cel mai apropiat prieten. Şi răsfaţă-l din când în când, ca pe un bun prieten, cu un  masaj, cu o ieşire în aer liber, cu o şedinţă de saună sau solar, etc.
 

9. Dezvoltă-ţi capacitatea de a face faţă dificultăţilor şi frustrărilor.

În viaţă apar si situaţii de amânare sau blocaj, care nu ne permit să obţinem suficient de rapid ceea ce ne dorim. În loc să te încrâncenezi şi să lupţi orbeşte pentru a reuşi, acordă-ţi din când în când momente de linişte, de relaxare, de desprindere totală de griji şi probleme. De asemenea, acordă suficient de mult timp relaţiilor cu prietenii şi familia, pentru a crea o „plasă de siguranţă” care să te susţină atunci când eşti în pericol sau îţi este greu. 
 

10. Creează o reţea de schimb de laude

Observă şi afirmă progresele pe care le faci pe calea îmbunătăţirii relaţiei cu corpul tău. Deschide-te spre laudele şi admiraţia celorlalţi, iar pentru a crea un mediu în care astfel de schimburi se fac în mod regulat, începe chiar tu să le scoţi în evidenţă meritele şi frumuseţea.